Nelly skapar community - Nelly Lounge!
Nelly Lounge. Nelly.com håller på att skapa ett Community med syfte att man vill komma närmare och interagera med sina kunder på en ny nivå.

Nelly vill komma närmare sina kunder och skapa en interaktion med dem på ett nytt sätt. Ett led i det arbetet är deras nya Community Nelly Lounge.
Nelly har ca 1,2 miljoner aktiva kunder och hela 1,3 miljoner följare i de olika sociala medieran man är på och det är något som man vill ta fasta på
"Nelly Lounge är en inspirerande och peppande community för våra fans. Här kan de ta del av unikt innehåll och inspireras av varandra, Nellys trendproffs och influencers. Glädje och positivitet har varit ledorden för Nelly Lounge. Det ska vara good vibes only", säger Christopher Westerberg, Head of Brand på Nelly.
Här är ett utdrag ur deras pressmeddelande som skickades ut 5:e november.
Den sjunde november lanseras Nelly Lounge, en helt ny community med gamificationinslag för Nellys medlemmar. På plattformen ska medlemmarna kunna umgås, inspireras och lyfta varandra. Det kommer anordnas tävlingar, events och live shopping i samarbete med influencers, Nellys egna stylister och trendproffs.
"Våra kunder är grymt engagerade och trendmedvetna, men vi har saknat en riktigt bra interaktiv plattform där de får uttrycka sig och hyllas för det. I Nelly Lounge kan vi bjuda in våra lojala kunder bakom kulisserna och visa att vi verkligen uppskattar dem", säger Christopher Westerberg, Head of Brand på Nelly.
Vill komma närmare kunden
Nelly Lounge bygger på att medlemmarna ska interagera med varandra och Nelly, vilket ger dem tillgång till fler funktioner på plattformen och belöningar. Förhoppningen är att Nelly Lounge ska bli en community som gör det möjligt att komma närmare medlemmarna och leda till värdefulla kundinsikter.
"I Nelly Lounge får våra medlemmar både inspirera andra och låta sig inspireras, om allt som rör mode, trender och livet. En viktig del är möjligheten till direkt feedback från våra kunder – att de tycker till om trender, betygsätter nya produkter och helt enkelt hjälper oss att bli ännu bättre", berättar Sofia Bergström, CRM Manager på Nelly och produktägare för Nelly Lounge.
Nelly Lounge lanseras den sjunde november med en tävling där vinsten är ett presentkort att använda på Nelly.com. Plattformen är utvecklad tillsammans med prisbelönta TokyWoky.