Duplantis och Eton har ingått i ett nytt samarbete Duplantis och Eton har ingått i ett nytt samarbete

Duplantis och Eton i nytt samarbete

Armand Duplantis och Eton i nytt samarbete. Mondo och klädföretaget Eton inleder ett samarbete om varumärket Eton.

Världens just nu bästa stavhoppare, svensk-amerikanska Armand Duplantis (även kallad ”mondo”), inleder ett varumärkessamarbete med Boråsbaserade Eton. Det här blir första gången som det klassiska klädmärket inleder den här typen av samarbete för att stärka och bredda sitt varumärkesarbete, även känt som branding.

Trots hans låga ålder (22 år) så är han redan fast etablerad i den absoluta toppen inom idrottsvärlden. Han är populär på sociala medier och ses av många andra idrottare och sportutövare som en stor förebild.

– Jag har alltid haft en förkärlek till mode och kläder, och att få möjligheten att representera ett så fint varumärke som Eton är både smickrande och spännande. För mig står Eton för modern lyx och kvalitet med en autentisk passion som jag beundrar och kan relatera till, säger Armand Duplantis.

Etons VD, David Thörewik, är också ”taggad” inför samarbetet man nu inleder.

– Med sin dedikation och passion för det han gör förkroppsligar Mondo Eton. Rollen som ambassadör blir en milstolpe i varumärkets historia, en reflektion av vad företaget är och står någonstans idag, och även nya ambitioner för framtiden. Vi är hedrade över att få teama upp med Duplantis och är övertygade om att han kommer att göra ett stort avtryck på Eton och våra kunder, säger David Thörewik.

Samarbetet innefattar bland annat event och kampanjer, där Duplantis kommer synas och exponeras på olika plattformar på en global nivå. Planen är att lansera den första kampanjen under 2022 och sägs vara en del av strategiarbetet för Eton med syfte att attrahera nya kunder och målgrupper, med det övergripande målet att stödja ökad tillväxt och sitt arbete med ökad varumärkeskännedom.

Här hittar du fler artiklar om Borås.